CÔNG TY TNHH GIẢI PHÁP GISA TUYỂN DỤNG
Công ty Gisa Solutions Inc. là công ty 100% vốn đầu tư CHLB Đức trong lĩnh vực CNTT, thành lập từ năm 2006 tại Hà Nội. Sản phẩm chính của Gisa Solutions là các dịch vụ CNTT như giám sát hệ thống, quản trị, phát triển ứng dụng và xử lý/nhập dữ liệu số… cho khách hàng quốc tế (chủ yếu từ CHLB Đức).
Phục vụ yêu cầu phát triển phạm vi dịch vụ CNTT, hiện nay chúng tôi có chỉ tiêu tuyển dụng như sau:
Vị trí tuyển dụng:
Nhân viên giám sát hệ thống và quản trị ứng dụng:
a. Vị trí giám sát/quản trị hệ thống Cơ sở dữ liệu (Database Management)
b. Vị trí giám sát/quản trị hệ thống SAP (SAP BASIS)
c. Nhân viên giám sát hệ thống (Network Operating Center)
d. Vị trí quản lý dịch vụ CNTT (IT Service Management)
Yêu cầu kỹ năng:
- Sử dụng thành thạo tiếng Đức.
- Có kiến thức từ trung cấp đến cao cấp về công nghệ thông tin.
- Có khả năng nắm bắt nhanh cơ sở hạ tầng CNTT và CSDL
- Có khả năng làm việc theo nhóm.
- Chủ động, sáng tạo trong công việc, có ý thức kỷ luật cao, chịu áp lực công việc tốt.
- Kỹ năng phân tích tình huống
Mô tả công việc SAP, DBM, ITSM:
- Xử lý sự cố và yêu cầu của khách hàng.
- Cài đặt, nâng cấp bản vá lỗi.
- Truy xuất, đồng bộ hóa dữ liệu theo yêu cầu của khách hàng.
- Hỗ trợ quản lý và cài đặt 24/7 theo nhu cầu của đối tác
Vị trí giám sát/quản trị hệ thống Cơ sở dữ liệu (Database Management) và vị trí chăm sóc quản lý ứng dụng (IT Services Management)
- Đã tốt nghiệp Đại học, ưu tiên các chuyên ngành Tin học hoặc Kỹ thuật.
- Tốt nghiệp các ngành khác nếu quan tâm sẽ được đào tạo
- Có kiến thức về chăm sóc và quản lý phần mềm
- Có kiến thức/kinh nghiệm về Server (Windows, Linux, Solaris), Server Client infrastructure, IT Services là một lợi thế
- Có kiến thức chuyên môn hoặc kinh nghiệm thực tế liên quan tới CSQL (Oracle, MS SQL…) là một lợi thế
Vị trí giám sát/quản trị hệ thống SAP (SAP BASIS)
- Đã tốt nghiệp Đại học, ưu tiên các chuyên ngành Tin học hoặc Tin học kinh tế (Business IT).
- Có kiến thức/kinh nghiệm về SAP-Architecture, SAP Netweaver, Database Management… là một lợi thế.
Mô tả công việc (NOC):
- Quản trị hệ thống, lập ticket báo lỗi. Thời gian làm việc theo ca, trung bình 40h/tuần
Vị trí giám sát hệ thống và quản trị ứng dụng (NOC)
- Đã tốt nghiệp Đại học chuyên ngành Tin học, Kỹ thuật hoặc chuyên ngành khác và có kiến thức về Client Server, DB architecture, SQL…
- Có sức khỏe và sẵn sàng làm việc theo ca.
Quyền lợi và yêu cầu công việc:
- Lương thưởng hấp dẫn và cơ hội được đào tạo kỹ năng làm việc/cập nhật kiến thức công nghệ thông tin tại CHLB Đức.
- Cơ hội được đào tạo nâng cao liên quan tới SAP, Database và IT Services.
- Môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động và thân thiện.
- Thời hạn làm việc lâu dài và ổn định.
- Có thể làm việc theo ca theo nhu cầu của khách hàng.
- Được hưởng đầy đủ mọi chính sách của Luật Lao động và các tiện ích gia tăng khác: bảo hiểm sức khỏe bổ sung (BaoViet HealthCare), khám sức khỏe định kỳ…
Nơi làm việc: Hà Nội
* Ứng viên quan tâm vui lòng gửi hồ sơ trực tiếp tại văn phòng công ty hoặc qua email, gồm:
- Thư xin việc
- Bản tóm tắt quá trình học tập và kinh nghiệm làm việc (CV)
- Bản sao văn bằng, chứng chỉ
Thông tin tuyển dụng chi tiết xem ở đây: https://www.facebook.com/GISA.Solutions.Inc
Thông tin liên hệ:
Công ty TNHH Giải pháp Gisa (Gisa Solutions Inc.)
Tầng 4 tòa nhà Yên Yên số 193 Trích Sài, Tây Hồ, Hà Nội
ĐT: 024-9333616
Tên người liên hệ: Mrs. Lê Ngọc Hương
DĐ: 0988906611
Email: info@gisasolutions.vn & huongln@gisasolutions.vn
Bộ phận Dịch vụ công nghệ thông tin (IT Service Department):
Là bộ phận được thành lập sau bộ phận Phát triển dự án phần mềm, nhưng bộ phận Dịch vụ CNTT cũng đã khẳng định được vị thế của mình. Ban đầu bộ phận chỉ bao gồm 2 nhóm dịch vụ nhỏ là NOC và Service Desk (với 4 nhân viên), được thành lập từ tháng 11 năm 2009. Với đội ngũ nhân sự được tuyển chọn kỹ càng, trước khi tham gia vào nhóm, các thành viên đều được tham gia một khóa đào tạo 3 tháng tại CHLB Đức để trang bị kỹ năng và nâng cao trình độ kỹ thuật. Hai nhóm NOC và Service Desk nhanh chóng được khách hàng đón nhận và đánh giá cao. Từ giữa tháng 7 năm 2011, có thêm nhóm Logistics ra đời...và đến nay bộ phận Dịch vụ CNTT đã mở rộng thành 5 nhóm dịch vụ. Công việc chung là nhận làm các dịch vụ cho công ty GISA GmbH CHLB Đức, cụ thể công việc từng nhóm dịch vụ như sau:
a. NOC (Network Operation Center – Trung tâm giám sát hệ thống): công việc chủ yếu của nhóm là giám sát hệ thống Máy chủ, Mạng, Cơ sở dữ liệu của GISA; xử lý các sự cố liên quan đến Máy chủ, Mạng, Cơ sở dữ liệu…, giám sát các phần cứng, phần mềm mà cty GISA sử dụng; Quản lý các thiêt bị đầu cuối (máy chủ, mạng,…) của nội bộ công ty tại Hà Nội,đảm bảo cho hệ thống mạng của công ty hoạt động ổn định và không bị tắc nghẽn gây ảnh hưởng đến hoạt động của các nhân viên phòng ban khác.
b. Service Desk – hỗ trợ trực tuyến 24/7 (1st level support): Là bộ phận tiếp nhận & chuyển tiếp các cuộc gọi yêu cầu hỗ trợ và khắc phục sự cố từ người dùng đến bộ phận kỹ thuật, đảm bảo toàn thời gian 24/7. Lập các Incident về các vấn đề khách hàng phản ánh và chuyển đến các bộ phận chuyên môn.
c. CMG (Client Management – 2nd level support): nhóm này có chức năng xử lý, khắc phục các sự cố trên các máy trạm mà Service Desk không xử lý được.Đảm bảo an ninh phần mềm (Security Check Management) và thông báo/vá lỗ hổng (Patch Management). Cuối cùng là kiểm tra, xử lý software trước khi cài đặt theo yêu cầu.
d. Logistics: là bộ phận xử lý và nhập các dữ liệu trên hệ thống về Hardware như loại thiết bị, số lượng, chủng loại,…; Xử lý & nhập các dữ liệu trên hệ thống về Software như loại licence,…; Xử lý các dữ liệu trên hệ thống liên quan đến Account của nhân viên GISA (nhân viên đến, nhân viên đi).
e. SOC (Service Operation Center - Trung tâm giám sát Ứng dụng): SOC có nhiệm vụ giám sát và hỗ trợ quá trình hoạt động của các Ứng dụng (các Service). SOC tập hợp, theo dõi mọi thông tin có liên quan hoặc ảnh hưởng đến Ứng dụng (thông tin được lấy từ NOC, cácTool giám sát hoặc các thiết bị đầu cuối…) và phân tích, đánh giá, sửa lỗi khi xảy ra vấn đề.SOC đứng vai trò trung gian giữa Service Desk và các Manager của ứng dụng, nhưngthông thường nhóm SOC sẽ giám sát phát hiện lỗi của Ứng dụng/hệ thống trước khi người dùng phản hồi qua Service Desk. Định hướng lâu dài của SOC là cung cấp dịch vụ giám sát 24/7 để đảm bảo hoạt động ổn định, thường xuyên và hiệu quả của từng Ứng dụng của khách hàng.
Toàn bộ nhân viên bộ phận Dịch vụ CNTT đều sử dụng thành thạo tiếng Đức, có chuyên môn nghiệp vụ, kỷ luật lao động cao và có thái độ làm việc nghiêm túc, cởi mở, thân thiện.
NOC (Network Operation Center – Trung tâm giám sát hệ thống): công việc chủ yếu của nhóm là: Giám sát hệ thống Máy chủ, Mạng, Cơ sở dữ liệu; Xử lý các sự cố liên quan đến Máy chủ, Mạng, Cơ sở dữ liệu,…Giám sát các phần cứng, phần mềm mà khách hàng sử dụng; Security Check: Kiểm tra các bugs ( nếu có) liên quan đến các phần mềm mà khách hàng đang sử dụng. Hiện tại đang triển khai thêm đầu việc về Client Management ( bao gồm: xử lý các Ứng dụng trước khi cài đặt, kiểm tra & giám sát các thiết bị đầu cuối như máy tính xách tay, máy tính, …như licence, security,..; Quản lý các thiêt bị đầu cuối ( máy chủ, mạng,…) của nội bộ công ty tại Hà Nội.
SERVICE DESK
Tháng 11 năm 2009 bộ phận Dịch vụ CNTT (ITS) của GISA Solutions Inc. chính thức ra đời. Thời kỳ đầu đi vào hoạt động, bộ phận ITS mới chỉ có vỏn vẹn 4 nhân viên. Đến nay, sau gần 4 năm, ITS đã trở thành một phòng ban chuyên trách với gần 20 nhân viên, cung cấp nhiều dịch vụ khác nhau, trong đó Service Desk (hỗ trợ sử dụng phần mềm 24/7) là dịch vụ mũi nhọn với gần 10 nhân viên được đào tạo bài bản. Các nhân viên Service Desk được tuyển chọn kỹ càng ngay từ khâu phỏng vấn. Sau đó được đưa đi đào tạo chuyên môn và kỹ năng tại CHLB Đức trong 3 tháng để nâng cao nghiệp vụ, kỹ năng phục vụ cho công việc. Toàn bộ đội ngũ nhân viên Service Desk đều giao tiếp và xử lý công việc thành thạo bằng tiếng Đức.
Application Development and Maintenance
Ngay từ những ngày đầu thành lập, định hướng của công ty là phát triển hoạt động dịch vụ gia công phần mềm. Thời điểm đầu, công ty chỉ có 5 thành viên làm công việc lập trình với các dự án có quy mô nhỏ. Cho đến nay, công ty đã có gần 20 thành viên hiện đang làm việc trong các dự án phát triển và cung cấp dịch vụ gia công phần mềm với 3 bộ phận riêng biệt gồm: bộ phận phát triển phần mềm (development), bộ phận kiểm tra chất lượng phần mềm (test) và bộ phận đảm bảo chất lượng (Quality Assurance) để đảm bảo sản phẩm được thực hiện đúng yêu cầu, đúng quy trình và đạt chất lượng tốt nhất trước khi bàn giao cho khách hàng.
Với đội ngũ nhân viên ưu tú, năng động, nhiệt tình và giàu kinh nghiêm. Chỉ trong một thời gian ngắn, công ty đã khẳng định được giá trị,vị thế của mình trong các lĩnh vực hoạt động và đã tạo dựng được niềm tin lớn mạnh trong lòng khách hàng, đặc biệt là khách hàng Đức.
Tên công ty
Công ty TNHH Giải pháp GISA
GISA Solutions Inc
Địa chỉ
193 Trích Sài, Tây Hồ, Hà Nội
Website
http://www.gisasolutions.vn
Liên hệ
Tel: +84 439333 616 / 618
E-Mail: info@gisasolutions.vn
GIỚI THIỆU CHUNG
Với chiến lược toàn cầu hóa và mở rộng thị trường cung cấp các dịch vụ, giải pháp về CNTT, đặc biệt là các thị trường tiềm năng mới, công ty TNHH Giải pháp Gisa đã ra đời với mục tiêu đáp ứng nhu cầu phát triển của ngành CNTT nói chung, mở ra các hướng đi mới, chinh phục khách hàng cũng như chiếm lĩnh thị phần tại thị trường CNTT đầy tiềm năng. Lĩnh vực hoạt động của công ty là phát triển, tư vấn cũng như cung cấp các giải pháp phần mềm quản lý cùng các dịch vụ CNTT tới khách hàng trong và ngoài nước, đặc biệt là thị trường CHLB Đức và châu Âu.
Với đội ngũ nhân viên ưu tú và giàu kinh nghiệm, công ty đã khẳng định được giá trị, vị thế của mình trong các lĩnh vực hoạt động và tạo dựng được niềm tin với khách hàng, đặc biệt là thị trường Đức.
Công ty cung cấp các dịch vụ CNTT như: Giám sát Hệ thống Mạng (Network Operation Center), Giải pháp SAP, Dịch vụ Hậu cần tin học (IT-Logistics), Giám sát An ninh mạng (Security Operation Center), Quản lý Dịch vụ CNTT (IT Service Management), Quản lý Dịch vụ theo cấp độ (Service Level Management), v.v…
PHƯƠNG CHÂM HOẠT ĐỘNG.
Với phương châm đặt chất lượng sản phẩm và dịch vụ lên hàng đầu, làm nền móng cho việc chiếm lĩnh niềm tin của khách hàng, công ty luôn đáp ứng mọi nhu cầu của khách hàng, đảm bảo chất lượng sản phẩm và dịch vụ đã cung cấp một cách tốt nhất và hiệu quả nhất.
CHIẾN LƯỢC PHÁT TRIỂN
Chủ trương toàn cầu hóa, mở rộng thị trường là chiến lược phát triển của Công ty TNHH Giải pháp Gisa ngay từ những ngày đầu mới thành lập. Để đạt được mục tiêu chiến lược này, chúng tôi luôn chú trọng đầu tư nghiên cứu những công nghệ mới nâng cao chất lượng các sản phẩm, dịch vụ của Công ty, cũng như đưa ra những lựa chọn tối ưu cho Khách hàng. Không chỉ đáp ứng những yêu cầu của Khách hàng đặt ra, Công ty còn tư vấn, hỗ trợ, đề xuất và cung cấp cho Khách hàng các giải pháp ưu việt hơn, qua đó tối ưu hóa các sản phẩm hoặc giải pháp mà Công ty đã, đang và sẽ cung cấp tới Khách hàng.
MỤC TIÊU
Mục tiêu của chúng tôi là cung cấp sản phẩm tối ưu nhất, dịch vụ tốt nhất bằng đội ngũ nhân sự được đào tạo bài bản, trình độ chuyên môn cao, phương pháp làm việc chuyên nghiệp và hiểu biết sâu rộng lĩnh vực IT với mức chi phí hợp lý.
Với năng lực chuyên môn cao, phong cách quản lý và làm việc chuyên nghiệp, khả năng nắm bắt vấn đề và thấu hiểu nhu cầu của khách hàng, chúng tôi đáp ứng mong đợi của khách hàng bằng các sản phẩm, dịch vụ tối ưu và không ngừng được hoàn thiện.
Cùng với chiến lược phát triển, Công ty TNHH Giải pháp Gisa cũng luôn đặt mục tiêu giành được nhiều thị phần hơn trong lĩnh vực CNTT, chinh phục được nhiều khách hàng mới trên thị trường trong và ngoài nước.
193 Trích Sài - Tây Hồ - Hà Nội
This module provides search using the Smart Search component. You should only use it if you have indexed your content and either have enabled the Smart Search content plugin or are keeping the index of your site updated manually. Help.
The Quick Icon plugin group is used to provide notification that updates to Joomla! or installed extensions are available and should be applied. These notifications display on your administrator control panel, which is the page you see when you first log in to your site administrator.
Default on:
The Captcha plugins are used to prevent spam submissions on your forms such as registration, contact and login. You basic installation of Joomla includes one Captcha plugin which leverages the ReCaptcha® service but you may install other plugins connecting to different Captcha systems.
Note: ReCaptcha is a the trademark of Google Inc. and is an independent product not associated with or endorsed by the Joomla Project. You will need to register and agree to the Terms of Service at Recaptcha.net to use this plugin. Complete instructions are available if you edit the ReCaptcha plugin in the Plugin Manager.
Joomla! 2.5 continues development of the Joomla Framework and CMS as a powerful and flexible way to bring your vision of the web to reality. With the administrator now fully MVC, the ability to control its look and the management of extensions is now complete.
All components are also used in the administrator area of your website. In addition to the ones listed here, there are components in the administrator that do not have direct front end displays, but do help shape your site. The most important ones for most users are
The media manager component lets you upload and insert images into content throughout your site. Optionally, you can enable the flash uploader which will allow you to to upload multiple images. Help
The extensions manager lets you install, update, uninstall and manage all of your extensions. The extensions manager has been extensively redesigned, although the core install and uninstall functionality remains the same as in Joomla! 1.5. Help
The menu manager lets you create the menus you see displayed on your site. It also allows you to assign modules and template styles to specific menu links. Help
The global configuration is where the site administrator configures things such as whether search engine friendly urls are enabled, the site meta data (descriptive text used by search engines and indexers) and other functions. For many beginning users simply leaving the settings on default is a good way to begin, although when your site is ready for the public you will want to change the meta data to match its content. Help
The banners component provides a simple way to display a rotating image in a module and, if you wish to have advertising, a way to track the number of times an image is viewed and clicked. Help
The redirect component is used to manage broken links that produce Page Not Found (404) errors. If enabled it will allow you to redirect broken links to specific pages. It can also be used to manage migration related URL changes. Help
This module shows a list of the calendar months containing archived articles. After you have changed the status of an article to archived, this list will be automatically generated. Help
This module displays a list of categories from one parent category. Help
This module allows you to display the articles in a specific category. Help
The authentication plugins operate when users login to your site or administrator. The Joomla! authentication plugin is in operation by default but you can enable Gmail or LDAP or install a plugin for a different system. An example is included that may be used to create a new authentication plugin.
Default off:
Welcome!
This is a basic site about the beautiful and fascinating parks of Australia.
On this site you can read all about my travels to different parks, see photos, and find links to park websites.
This sample site is an example of using the core of Joomla! to create a basic website, whether a "brochure site," a personal blog, or as a way to present information on a topic you are interested in.
Read more about the site in the About Parks module.
The banner module is used to display the banners that are managed by the banners component in the site administrator. Help.
If this is your first Joomla! site or your first web site, you have come to the right place. Joomla will help you get your website up and running quickly and easily.
Start off using your site by logging in using the administrator account you created when you installed Joomla.
The contact component provides a way to provide contact forms and information for your site or to create a complex directory that can be used for many different purposes. Help
The content component (com_content) is what you use to write articles. It is extremely flexible and has the largest number of built in views. Articles can be created and edited from the front end, making content the easiest component to use to create your site content. Help
This module allows you to create your own HTML Module using a WYSIWYG editor. Help
Here's how to find our shop.
By car
Drive along Main Street to the intersection with First Avenue. Look for our sign.
By foot
From the center of town, walk north on Main Street until you see our sign.
By bus
Take the #73 Bus to the last stop. We are on the north east corner.
Editors are used thoughout Joomla! where content is created. TinyMCE is the default choice in most locations although CodeMirror is used in the template manager. No Editor provides a text box for html content.
These plugins are the buttons found beneath your editor. They only run when an editor plugin runs.
This module allows the displaying of a syndicated feed. Help
Lorem Ipsum is text that is traditionally used by designers when working on a site before the content is ready.
Pellentesque bibendum metus ut dolor fermentum ut pulvinar tortor hendrerit. Nam vel odio vel diam tempus iaculis in non urna. Curabitur scelerisque, nunc id interdum vestibulum, felis elit luctus dui, ac dapibus tellus mauris tempus augue. Duis congue facilisis lobortis. Phasellus neque erat, tincidunt non lacinia sit amet, rutrum vitae nunc. Sed placerat lacinia fermentum. Integer justo sem, cursus id tristique eget, accumsan vel sapien. Curabitur ipsum neque, elementum vel vestibulum ut, lobortis a nisl. Fusce malesuada mollis purus consectetur auctor. Morbi tellus nunc, dapibus sit amet rutrum vel, laoreet quis mauris. Aenean nec sem nec purus bibendum venenatis. Mauris auctor commodo libero, in adipiscing dui adipiscing eu. Praesent eget orci ac nunc sodales varius.
This module shows the Joomla! copyright information. Help
We sell fruits from around the world. Please use our website to learn more about our business. We hope you will come to our shop and buy some fruit.
This mini site will show you how you might want to set up a site for a business, in this example one selling fruit. It shows how to use access controls to manage your site content. If you were building a real site, you might want to extend it with e-commerce, a catalog, mailing lists or other enhancements, many of which are available through the Joomla! Extensions Directory.
To understand this site you will probably want to make one user with group set to customer and one with group set to grower. By logging in with different privileges you can see how access control works.
There are lots of places you can get help with Joomla!. In many places in your site administrator you will see the help icon. Click on this for more information about the options and functions of items on your screen. Other places to get help are:
It's easy to get started creating your website. Knowing some of the basics will help.
A content management system is software that allows you to create and manage webpages easily by separating the creation of your content from the mechanics required to present it on the web.
In this site, the content is stored in a database. The look and feel are created by a template. The Joomla! software brings together the template and the content to create web pages.
Your site actually has two separate sites. The site (also called the front end) is what visitors to your site will see. The administrator (also called the back end) is only used by people managing your site. You can access the administrator by clicking the "Site Administrator" link on the "This Site" menu or by adding /administrator to the end of you domain name.
Log in to the administrator using the username and password created during the installation of Joomla.
To login to the front end of your site use the login form or the login menu link on the "This Site" menu. Use the user name and password that were created as part of the installation process. Once logged-in you will be able to create and edit articles.
In managing your site, you will be able to create content that only logged-in users are able to see.
Once you are logged-in, a new menu will be visible. To create a new article, click on the "submit article" link on that menu.
The new article interface gives you a lot of options, but all you need to do is add a title and put something in the content area. To make it easy to find, set the state to published and put it in the Joomla category.
There is much more to learn about how to use Joomla! to create the web site you envision. You can learn much more at the Joomla! documentation site and on the Joomla! forums.
At our orchard we grow the world's best oranges as well as other citrus fruit such as lemons and grapefruit. Our family has been tending this orchard for generations.
Congratulations! You have a Joomla site! Joomla makes it easy to build a website just the way you want it and keep it simple to update and maintain.
Joomla is a flexible and powerful platform, whether you are building a small site for yourself or a huge site with hundreds of thousands of visitors. Joomla is open source, which means you can make it work just the way you want it to.
The language switcher module allows you to take advantage of the language tags that are available when content, modules and menu links are created.
This module displays a list of available Content Languages for switching between them.
When switching languages, it redirects to the Home page, or associated menu item, defined for the chosen language. Thereafter, the navigation will be the one defined for that language.
The language filter plugin must be enabled for this module to work properly.
Help
To view an example of the language switch moduler module, go to the site administrator and enable the language filter plugin and the language switcher module labelled "language switcher" and visit the fruit shop or park sample sites. Then follow the instructions in this tutorial.
This module displays a username and password login form. It also displays a link to retrieve a forgotten password. If user registration is enabled (in the Global Configuration settings), another link will be shown to enable self-registration for users. Help
This module shows a list of the currently published Articles which have the highest number of page views. Help
Displays a set number of articles from a category based on date or random selection. Help
This module displays a random image from your chosen image directory. Help
This module displays other Articles that are related to the one currently being viewed. These relations are established by the Meta Keywords. All the keywords of the current Article are searched against all the keywords of all other published articles. Help
Your installation includes sample data, designed to show you some of the options you have for building your website. In addition to information about Joomla! there are two sample "sites within a site" designed to help you get started with building your own site.
The first site is a simple site about Australian Parks. It shows how you can quickly and easily build a personal site with just the building blocks that are part of Joomla. It includes a personal blog, weblinks, and a very simple image gallery.
The second site is slightly more complex and represents what you might do if you are building a site for a small business, in this case a Fruit Shop.
In building either style site, or something completely different, you will probably want to add extensions and either create or purchase your own template. Many Joomla users start by modifying the templates that come with the core distribution so that they include special images and other design elements that relate to their site's focus.
Joomla! 2.5 offers two search options.
The Basic Search component provides basic search functionality for the information contained in your core components. Many extensions can also be searched by the search component. Help
The Smart Search component offers searching similar to that found in major search engines. Smart Search is disabled by default. If you choose to enable it you will need to take several steps. First, enable the Smart Search Plugin in the plugin manager. Then, if you are using the Basic Search Module replace it with the Smart Search Module. Finally, if you have already created content, go to the Smart Search component in your site administrator and click the Index icon. Once indexing of your content is complete, Smart Search will be ready to use. Help.
This module will display a search box. Help
{loadposition sitemapload}
By putting all of your content into nested categories you can give users and search engines access to everything using a menu.
This module shows information about your server installation together with statistics on the Web site users, number of Articles in your database and the number of Web links you provide.
The syndicate module will display a link that allows users to take a feed from your site. It will only display on pages for which feeds are possible. That means it will not display on single article, contact or weblinks pages, such as this one. Help
System plugins operate every time a page on your site loads. They control such things as your URLS, whether users can check a "remember me" box on the login module, and whether caching is enabled. New is the redirect plugin that together with the redirect component will assist you in managing changes in URLs.
Joomla means All Together, and it is a community of people all working and having fun together that makes Joomla possible. Thousands of people each year participate in the Joomla community, and we hope you will be one of them.
People with all kinds of skills, of all skill levels and from around the world are welcome to join in. Participate in the Joomla.org family of websites (the forum is a great place to start). Come to a Joomla! event. Join or start a Joomla! Users Group. Whether you are a developer, site administrator, designer, end user or fan, there are ways for you to participate and contribute.
The Joomla Project consists of all of the people who make and support the Joomla Web Platform and Content Management System.
Our mission is to provide a flexible platform for digital publishing and collaboration.
The core values are:
In our vision, we see:
There are millions of users around the world and thousands of people who contribute to the Joomla Project. They work in three main groups: the Production Working Group, responsible for everything that goes into software and documentation; the Community Working Group, responsible for creating a nurturing the community; and Open Source Matters, the non profit organization responsible for managing legal, financial and organizational issues.
Joomla is a free and open source project, which uses the GNU General Public License version 2 or later.
P The quick brown fox ran over the lazy dog. THE QUICK BROWN FOX RAN OVER THE LAZY DOG.
If you are an experienced Joomla! 1.5 user, this Joomla site will seem very familiar. There are new templates and improved user interfaces, but most functionality is the same. The biggest changes are improved access control (ACL) and nested categories. This release of Joomla has strong continuity with Joomla! 1.7 while adding enhancements.
Two new plugins are available but are disabled by default.
The users extension lets your site visitors register, login and logout, change their passwords and other information, and recover lost passwords. In the administrator it allows you to create, block and manage users and create user groups and access levels. Help
Please note that some of the user views will not display if you are not logged-in to the site.
With Joomla you can create anything from a simple personal website to a complex ecommerce or social site with millions of visitors.
This section of the sample data provides you with a brief introduction to Joomla concepts and reference material to help you understand how Joomla works.
When you no longer need the sample data, you can can simply unpublish the sample data category found within each extension in the site administrator or you may completely delete each item and all of the categories.
Weblinks (com_weblinks) is a component that provides a structured way to organize external links and present them in a visually attractive, consistent and informative way. Help
This module displays the list of weblinks in a category. Help
The Who's Online Module displays the number of Anonymous Users (e.g. Guests) and Registered Users (ones logged-in) that are currently accessing the Web site. Help
Watermelon is a wonderful and healthy treat. We grow the world's sweetest watermelon. We have the largest watermelon patch in our country.
This module shows an iFrame window to specified location. Help
Breadcrumbs provide a pathway for users to navigate through the site. Help
Content plugins run when specific kinds of pages are loaded. They do things ranging from protecting email addresses from harvesters to creating page breaks.
This module displays the latest registered users. Help
This article deliberately archived as an example.
As with previous releases, Joomla! provides a unified and easy-to-use framework for delivering content for Web sites of all kinds. To support the changing nature of the Internet and emerging Web technologies, Joomla! required substantial restructuring of its core functionality and we also used this effort to simplify many challenges within the current user interface. Joomla! 1.5 has many new features.
In Joomla! 1.5, you''ll notice: